Stránka věnovaná mým autům -

Waranu, Felicii a Simce

 

Úvod        Počítače    Motorky    Holky

Kamarádi    Ftipy    Fotogalerie    Deníček    Výlety

Waran    Felicia    Simca  Simca II. - Po kliknutí se stránka odroluje na příslušný text

Wartburg 353 W, rv. 1987

První moje auto byl Waran. V době kdy jsem ho kupoval (1. února 1999) jich jezdilo hodně, obzvlášť na našem okrese. Navíc brácha ho již pár let měl, takže jsem věděl do čeho jdu. Jednoduché a pohodlné auto, na kterém jsem si dost věcí udělal sám. Naučil sem se jezdit dopředu a dozadu, lítat vzduchem, měnit spojku svépomocí a mnoho dalších věcí. Bavilo mě se v něm hrabat, byl jsem na něj hrdý. Ne snad že je to "smraďoch", ale protože jsem si ho koupil za své vydělané peníze. Za 10,5 let jsme spolu prožili hodně, najeli jsme přes 70tis. km. Se mnou se podíval jen do Polska, do Prahy a "domů" do Liberce, jinak to bylo víceméně hopsání po městě a okolí. Pamatuji se, že jednou jsme jeli na otočku do Liberce a při této cestě bylo dosaženo nejnižší spotřeby 6,5l/100km. Výbavu měl na tehdejší dobu průměrnou (takže vlastně žádnou). Já jsem si ho však dovybavil dost věcmi, které mi zpříjemnili jízdu (např. rádio, folie na okna, klimatizaci v podobě střešního okna a mnoho dalšího).

Kdo s ním nejezdil, neví o čem mluvím. Jízda s waranem je zážitek. Při jízdě se člověk nenudí, v zatáčkách má strach že bude škrtat klikama o zem. Navíc má waran výhodu že jezdí na všechno (TB, natural, ředidlo, toluen, xylen, nafta, fritovací olej - i vyjetý).

Pro ty, kteří nadávají že to smrdí, mám jednu radu: jezděte přede mnou nebo se mnou ale ne za mnou! A nebo si toho tolik neberte! A teď vážně. Přemýšlel někdo, co je pro ovzduší horší, zda dvoutakt, nebo vylágrovaná Š105, která žere olej? Teď mě tak napadlo, proč třeba nedělají olej pro dvoutakty s vůni fialek, lesa nebo skořice.

Prostě s waranem sem si užil opravdu hodně a budu na něj vzpomínat. A až ho povezu do šrotu, slza určitě ukápne.

Více o waranu se dočtete ZDE, ať to tu nezasírám.

20. listopadu 2012 - Waran by už bez větších investic neprošel STK. Takže je odstaven a čeká na náhradu. Snad poslouží alespoň jako dárce ND.

17. března 2013 - Vyndání použitelných věcí z warana. Pokud se ho někdo neujme, jde do šrotu. Roztřídění a sepsání dílů.

5. dubna 2013 - Waran po 14 letech, 2 měsících a 4 dnech prodán.

 

Škoda felicia 1.3MPI, akční model family, rv. 2000

Nástupcem warana je felicie. Sice jsem chtěl oktáfku fkombíku, fTDi a fplný palbě, ale jsou investice přednější (kuchyň), takže mi prostě filcka musí stačit. Tohle auto asi není třeba představovat, protože jej každý zná a určitě v něm i seděl. Někdo v autoškole, někdo jako ve služebním autě. O felicii jsem uvažoval jako o levné alternativě, ale o žádnou slušnou za rozumné peníze nenarazil. Před pár lety jsem uvažoval i o hyundai lantra, nebo suzuki baleno, ale nějak sem to nedotáhnul dokonce. Až v řijnu 2009 se to nějak vyřešilo samo. Na objíždění bazarů to už nebylo, přijde mi, že auta jsou jen načinčaná na prodej. I když jsou auta cenově hodně dole, poměrně dost jich je stále drahejch (což si ale nemyslí  jejich majitelé). Takže po roce shánění (loni touto dobou jsem měl také půjčenou na prohlídku jednu filcku), se naskytla jiná. Majitelé se rozhodli koupit nové auto, takže se zmínili že felicie půjde z domu. Dohodli sme se že si ji půjčím, projedu, prolezu a že by se mi hodila. Má nějaké mouchy a nedostatky, z nichž největší je samozřejmě koroze, ale zase je slušně vybavená a pravidelně servisovaná. Ještě než jsem se si jí odvezl k mechanikům, už bylo asi jasné že to dopadne, neboť stanovená cena byla opravdu velkorysá. Za 3 hodiny co jsem ji měl půjčenou bych ji prodal za ty prachy 2x.

Takže auto je: rv. 2000, akční model Family, motor 1.3 benzin, "krátká", tmavě zelená, najeto 110tis. km, 1. majitel, letní + zimní plechy. Z výbavy jmenuji centrál + alarm, el. okna, servo, hagusy, závěs, zámek zpátečky. Ze závad to je výše zmíněná koroze, čepy řízení, manžeta poloosy, pavouček na skle. Dále je potřeba vyměnit dle servisky olej a provést seřízení motoru. Korozi budu řešit až na jaře 2010.

Doufejme, že mi pár let vydrží. Nepočítám s tím že vydrží jako waran, ale kdyby vydržela třeba 4 roky.....ale nepředbíhejme. Říkám si, že už do auta nebudu vrážet zbytečně moc peněz. Jenže znáte to. Chtěl bych hliníky, možná folie. A bude to jako vždycky. To je prostě moje slabost mít vše v rámci možností hezké, udělané, upravené. Do felicie se komplet přestěhovalo audio z warana. Hraje to fakt pěkně. Taky jsem vyměnil H4 za lepší, boční blinkry za bílé, upravil zadní světla na zdvojená koncová, vyluxoval, vyměnil žárovku v budíkách a poladil pár drobností. Samozřejmostí je taky nějaký ten servis v podobě výměn čepů, oleje atd.

21. února 2010 - Felicie vyvařená, nastříkaná, udělanej spodek, po servise. Dnes sem natřel brzdy (příprava na hliníkáče). Tak snad už to je vše.

22. února 2010 - Ráno vstanu, koukám že mrzne, a tak abych se někde nevysekal na kole, jel jsem do práce autem. No nedojel. V poslední zatáčce jsem dostal na ledě smyk a už to bylo. A to sem fakt jel pomalu. Večer jsem ji rozebral a sháním díly (nárazník, výztuha, výplň masky, mlhovka). Takže zase je co dělat.

12. dubna 2010 - Felicie už je hotová, pomalu jsou i vyladěný mouchy. Koupil jsem do ní HF parrot, takže se už nemusím bát pokut za telefonování za jízdy.

17. října 2010 - Přezuto na zimáky, příprava na zimu.

9. března 2011 - Umyto a dány letňáky. Hned druhý den do rána sněžilo.....

16. října 2011 - Dány zimáky, natřeny brzdy. Zjištěno že rok a půl po vyvaření hnije.

7. května 2012 - Po výměně oleje, po STK, namontované střešní okno. Od STK k STK najeto 4300 km.

21. října 2012 - Nový diodový můstek, fridex, těsnění pod sání, vyčištěné vstřiky.

2. listopadu 2013 - Příprava na zimu, výměna kabelu ke startéru.

2. května 2018 - STK po 2 letech a ujetých 2171 km.

3. října 2019 - Seřízení ventilů.

 

Simca 1301 GL, rv. 1969

Nástupcem warana jako veterána se po více jak půl roce shánění stala Simca 1301 GL z roku 1969. Sehnal mi ji Milanův kamarád, takže po prohlídce a 14 dnech čekání na odvoz se konečně po 15 letech stání přesunula ke mě. Je na ní dost práce, ale doufám že to zvládnu. Nečekaným problémem je nejspíš zarezlý motor. Nějaká koroze je samozřejmě taky a brzdy jsou rovněž KO. Ale auto je jinak v původním a hlavně kompletním stavu. Z výbavy tam je oproti LS verzi: chrompaket, teploměr, denní počítadlo km, dělená přední sedadla. Simca má řazení pod volantem, ruční brzdu taky pod volantem. Jinak na posez celkem luxuní na svoji dobu.

Simca 1301 LS, rv. 1968

První Simca se ukázala v daleko horším stavu než se čekalo, takže bylo rozhodnuto ji nechat jako zdroj dílů a pořídit jinou. Podařilo se sehnat ještě o rok starší, ale v nižší výbavě. Jede, troubí, svítí ale nebrzdí. Navíc je s TP.

21. března 2015 - Simca už i brzdí, dolaďují se drobnosti. STK mě čeká v týdnu. Před pár dny dostala nově potažené sedačky.

10. dubna 2016 - Se Simcou jsem jezdil do loňského srpna, kdy šla ke klempířovi. Tam byla 8 měsíců. Včera doskládán interiér, natřeny zástěrky, předstih, vyčistit karbec atd. Stále je co dělat a vylepšovat.

27. března 2019 - Nová STK, nový olej, opravena lišta okna u dveří řidiče, vyčištěn karburátor.

26. října 2019 - Zazimováno, odstaveno na špalky.