Stránka věnovaná Waranu
Archiv událostí kolem warana z roku 2005 2006 2007 2008 2009
Jak jsem k němu přišel:
Jako každý kluk sem chtěl mít svoje auto. To se mi splnilo po 2 letech co jsem si udělal řidičák. Kupoval sem ho 1. února 1999 a dal jsem za něj celých 19 tis. korun. Kupoval jsem ho od kamaráda Jirky zvaného Kubrta, kterému bych chtěl tímto poděkovat, že mi prodal skvělé auto, s kterým sem si opravdu užil. Co užil, ještě stále užívám.
Technické parametry:
rok výroby: 1987
karoserie: sedan
počet míst k sezení/stání: 5/0
stav tachometru (při koupi a nyní): 100400km / 171050 km (mých 60 tis. je, jak by řekl můj opravář, perných 60 tis.)
obsah motoru: 992ccm
typ motoru: vodou chlazený tříválec
palivo: směs benzínu s olejem v poměru 1:40
spotřeba (min. a max.): minimální jsem měl při cestě do Liberce. Průměr byl 6,5 l/100 km
maximální činila 16,5 l/100 km při menších úpravách na motoru a při ostré jízdě
maximální rychlost: cca 140 km/h - to je poslední číslice na tachometru. Víc už to stejně nejede, protože pak už to letí
pneumatiky: Michelin 175/70 R13
váha: asi tunu, dalších cca 500kg to uveze
zavazadlový prostor: dostatečný - vejde se tam dvěstělitrový sud
základní výbava: přední mlhová světla, ekonoměr - průtokoměr, samonavíjecí pásy, tažné zařízení
doplňková výbava: myslím že asi nic takového nebylo, páč kdyby to bylo, tak to tam je
Co jsem do auta "natahal já" a už zase vyházel, neboli jaký je současný stav:
- nové přední mlhovky
- přídavné dálkové světlomety (už sem je sundal, páč se klepaly jak prase)
- lepší žárovky H4
- mračítka za Kč 1,50 - tuzing, odstraněno
- náporové sání - odstraněno
- osvětlení podvozku červeným "neonem"
- snížení podvozku o cca 11mm
- anténa z felicie se zesilovačem
- střešní okno (na kličku, vyndávací a se záclonkami)
- chromovaná zpětná zrcátka z Lady
- folie na předních i zadních oknech (nemyslím tím čelní a zadní, ale ty okna ve dveřích)
- černý pruh na předním i zadním okně - odstraněno z důvodu strachu o pokutu
- startování "čudlíkem"
- otáčkoměr (podařilo se mi sehnat originál dvoutaktní)
- teploměr s vnitřním i vnějším čidlem - vyndán, nebyl potřeba
- pořádné audio včetně "DUC DUC" bedny v kufru - přestěhováno do felicie
- přední sedadla z Mitshubishi Colt (řidičovo je dokonce výškově stavitelné - zachránil sem je před spálením)
- zadní záclonky
- 3. brzdové světlo
- "přítlačné" křídlo na kufru. Originál BMW!
- zdvojená koncová světla
- přídavná "couvací" mlhovka
Ve skutečnosti toho bylo víc, ale něco jsem vyhodil nebo vyměnil za lepší. Za zmínku stojí snížení podvozku o 6cm vpředu, 3 cm vzadu. Auto sedělo jak přibitý, ale dost to skákalo a občas sem při parkování kolmo k obrubníku zůstal viset na výfuku. Po zničení výfuku sem dal jiný, méně zkrácený pružiny.
Možná vás napadne, proč právě toto auto. Tady je vysvětlení:
Jenom pro úplnost, toto se událo v rozmezí 1 měsíce, konkrétně 20. října 2004 až 21. listopadu 2004. Takže žádná nuda.
Takže co z toho vyplývá?
Opravy za "pár korun" a důkaz o tom, že warani sou prostě velmi kvalitní auta s levnými díly. Nedokážu si představit kolik bych za tohle zaplatil kdybych měl jiné auto a jezdil do značkového servisu, kde již při vstupu z vás vylítnou všechny prachy co máte v kapse.